Er zijn veel discussies dat een trapbekrachtigingssysteem beter is, maar je hebt niet begrepen wat een trapbekrachtigingssysteem precies is en hoe het werkt? Lees dus de volledige gids hieronder waarin wordt uitgelegd wat dit systeem is en wat er gebeurt als je op een e-bike zonder dit systeem wilt rijden. Bovendien, is het het waard?
Wat is een elektrische trapondersteuning?
Een zittende levensstijl en slechte eetgewoonten hebben de nieuwe generatie veel zwakker gemaakt dan hun voorouders. Om hun leven beweeglijker te maken, fietsten onze voorouders veel.
Bovendien gebruikten ze de traditionele fietsen die nogal hectisch zijn om op te rijden en alle energie uit de fietser halen.
Om de rit te vergemakkelijken en de volgende generatie aan te moedigen om fietsen te gebruiken, zijn ze omgebouwd tot elektrische fietsen, of gewoon wat we e-bikes noemen. Maar om het voor hen gemakkelijk te maken om te fietsen, zijn de fietsen ondersteund met Pedal Assist Systems (PAS).
Zoals de naam al aangeeft, werkt het systeem door de rit een ‘zetje’ te geven om het fietsen te vergemakkelijken. Hiervoor worden elektromotoren en sensoren in de fietsen gebruikt.
Hoe werken elektrische trapbekrachtigers?
De werking van een trapondersteuning is vrij eenvoudig. Er is een elektromotor samen met een van de twee hoofdtypen sensoren. Deze sensoren registreren de snelheid en de kracht waarmee de fietser trapt en geven deze informatie door aan de motor, die op zijn beurt de snelheid van de fiets versterkt.
Op het scherm, dat zich meestal in het midden van het stuur bevindt en soms aan de zijkanten is gemonteerd, kan iemand gemakkelijk het gewenste ondersteuningsniveau zien en wijzigen.
Over het algemeen zijn er 1 tot 4 of 5 niveaus. E-bikes hebben niveau 0, maar dat betekent dat er niet op de fiets wordt gereden. 1 is het laagste niveau en 4 of 5 zijn de hoogste niveaus die je kunt gebruiken. Met dat gezegd hebbende, kun je beslissen of je een duw wilt met minder vermogen of een met meer vermogen.
Sommige fietsers die voor het eerst fietsen, gaan gewoon voor het derde of een hoger niveau. Dat is niet verkeerd en hangt volledig af van het vermogen van de fietser. Maar ze moeten eerst de beginniveaus uitproberen om er zeker van te zijn dat ze onder controle zijn, en dan kunnen ze ze geleidelijk verhogen naargelang hun behoeften.
Soorten trapondersteuning:
De soorten trapondersteuning zijn eigenlijk gebaseerd op de soorten sensoren die de fiets gebruikt in combinatie met zijn motor. In dit opzicht zijn er twee hoofdtypen:
Cadans:
Bij e-bikes met cadanssensoren hoef je alleen maar op de fiets te trappen. Het maakt niet uit hoe hard je het pedaal indrukt.
De cadanssensor kan aan de zijkant van een crank worden geplaatst. Het wordt aanbevolen om het binnen te plaatsen. Als je de sensor buiten installeert, kan dit de goede werking van de sensor verstoren.
Omdat het zich naast het pedaal bevindt, voelt het of de fietser trapt of niet. Zodra men begint te trappen op de fiets, wordt de sensor ingeschakeld en wordt de motor geactiveerd om de snelheid te versterken, en zodra men stopt met trappen, wordt de sensor uitgeschakeld.
Tenzij het ondersteuningsniveau niet is gewijzigd, blijft de snelheid van de fiets constant, ongeacht de kracht die op het pedaal wordt uitgeoefend.
Torque (trapkracht):
Torque (trpakracht) is een geavanceerde vorm van sensor die registreert hoe hard de berijder op de fiets trapt. Deze kracht wordt vervolgens gemeten en doorgegeven aan de motor die de snelheid van de fiets versterkt, waardoor de rijder een grotere output krijgt dan zijn input.
In tegenstelling tot de cadanssensor heeft deze geen constante snelheid. Rijden op een e-bike met trapondersteuning en een torque sensor voelt natuurlijker omdat hoe harder je trapt, hoe meer de motor versterkt en hoe sneller je gaat. Dit betekent ook dat als je met minder kracht trapt, je snelheid met een klein beetje wordt versterkt.
Kun je op een e-bike rijden zonder trapondersteuning?
Ja, er is een manier om op e-bikes te rijden zonder trapondersteuning. Je hebt vast wel eens gehoord van e-bikes met gashendel. Deze e-bikes hebben geen trapondersteuning en maken gebruik van een ander systeem dat gashendel heet.
Met dit systeem hoef je helemaal niet te trappen. Je krijgt dus niet het gevoel dat je op een e-bike rijdt. In plaats daarvan voelt het meer als rijden op een scooter met de carrosserie van een elektrische fiets. Het is of een trapondersteuning of een gashendel voor een e-bike en niet andersom.
Zijn elektrische fietsen met trapondersteuning de moeite waard?
E-bikes met trapondersteuning zijn het geld waard. Het gebruik van dit systeem heeft veel voordelen. Je kunt je spieren aanspreken en jezelf fit en gezond houden. Je kunt veel cardiovasculaire en aanverwante problemen voorkomen en je immuunsysteem een boost geven.
Tegelijkertijd kun je genieten van zweetvrije ritten omdat de fiets je een soort duwtje in de rug geeft, waardoor de reis voor je gemakkelijker wordt. Op bergtoppen, waar het moeilijk wordt om met een gewone fiets over de richels te springen, kan een e-bike met trapondersteuning je over die hindernissen heen helpen.
Bovendien is het geweldige voordeel van investeren in een e-bike dat je jezelf in de toekomst veel geld kunt besparen. Uw financiรซn zullen sterk dalen omdat de motor geen brandstof verbruikt en milieuvriendelijk is.
Waar koop ik de onverslaanbare E-bikes?
Vind je het moeilijk om de beste e-bikes op de markt te vinden? Laat me je helpen. Revolt is een geweldige collectie trapondersteunde e-bikes.
Het bedrijf heeft niet alleen een verbazingwekkende en grote verscheidenheid aan kleuren en ontwerpen in zijn collectie, maar zijn fietsen zijn ook gemaakt van de beste en zuiverste materialen. Bezorgd dat je fiets niet bij je past? Maak dan gebruik van het aanbod van het bedrijf om een proefrit te maken.