In 2030 zal de waarde van de E-bikes markt naar schatting $118.657 miljoen bedragen. Met zo’n immense stijging van de marktwaarde, zijn er wat onzekerheden dat mensen die niet goed genoeg fietsen maken, ze zullen verkopen samen met de beste fietsen met dezelfde of zelfs betere marketingtactieken.
De angst bestaat dat mensen op basis van de advertenties voor producten van lage kwaliteit vallen. Het is dus belangrijk om de kenmerken van een goede e-bike te kennen om deze oplichterij te vermijden.
Hier is een lijst met enkele belangrijke zaken waar je zeker op moet letten voordat je een e-bike koopt:
E-bike Type: Gashendel vs. PAS:
Er zijn twee belangrijke modes als basiswerking voor een e-bike. Het ene is een PAS, ook wel een trapbekrachtigingssysteem genoemd, en het andere is een gashendel. Bij PAS drukt de rijder op het pedaal en de motor versterkt het pedaal. Kortom, de rijder krijgt meer snelheid als output dan de kracht die hij geeft als input.
Aan de andere kant hoeft de bestuurder in de gasmodus alleen maar een snelheidsniveau in te stellen en te doen alsof hij trapt. De motor zelf zal hem op zijn reis meenemen met de snelheid waarvoor het niveau is ingesteld.
Afhankelijk van of je een e-bike wilt die natuurlijker aanvoelt of een e-bike die het meeste werk zelf doet, kun je kiezen tussen fietsen met PAS of gas. Bovendien hangt het ook af van het land waarin je woont. Veel landen staan fietsen met een gashendel niet toe.
Type van de Sensor:
E-bikes hebben een sensor die samenwerkt met de motor. Twee veelgebruikte sensoren zijn bewegingssensoren (speed) en trapkrachtensoren (torque).
De bewegingssensor (speed) detecteert of de persoon trapt of niet en activeert of deactiveert de motor dienovereenkomstig. Het werkt dan samen met een gashendel die je naar je bestemming brengt met de snelheid die je al had ingesteld.
Daarnaast is er een geavanceerdere technologie die een trapkrachtsensor (torque) wordt genoemd. In tegenstelling tot een bewegingssensor meet een trapkrachtsensor de kracht waarmee de fietser het pedaal indrukt. De waarde van deze kracht wordt vervolgens doorgegeven aan de motor die de kracht naar behoefte versterkt en de snelheid van de rijder verhoogt.
Accuvermogen en -formaat:
Als het niet de batterij is, wat is er dan nog meer van primair belang in een elektrische fiets?
Accuvermogen wordt gemeten in volt en speelt een belangrijke rol in de algehele werking van je fiets. Hij is verkrijgbaar in verschillende bereiken van 24V, 36V en 48V. Naarmate het vermogen toeneemt, nemen ook de prestaties toe. Maar een accu met meer vermogen heeft een prijs, dus kies verstandig.
Een 36V accu is zowel qua prestaties als qua prijs geschikt. Houd ook rekening met de capaciteit van de accu, die wordt gemeten in Ampรจre-uur. Een accu met een waarde van ongeveer 10 Ampรจre-uur of iets minder of meer dan dit wordt beschouwd als een goede capaciteit.
Bereik per lading:
Vraag de verkoper hoe ver de fiets kan rijden op รฉรฉn lading. Het is niet zo dat je het op รฉรฉn dag keer op keer gaat opladen om je maximale fietsdoel te bereiken.
Met รฉรฉn keer opladen moet de fiets ongeveer 60 tot 80 kilometer kunnen afleggen. Een fiets die minder dan 30 kilometer aflegt is helemaal niet acceptabel.
Gewicht van de fiets:
Het doel van de fiets is om je een comfortabele rit te geven. Een zwaardere fiets zou moeilijk te berijden zijn, maar zou ook als een last voelen tijdens het reizen.
Een gewicht van minder dan 20 en maximaal 25 kilogram wordt als ideaal beschouwd, zowel voor het rijden als voor het vervoer. Als we het hebben over het gewicht van de fiets, is het ook belangrijk om na te gaan welk gewicht de fiets kan dragen.
Verschillende fietsframes kunnen verschillende gewichten dragen. Als je een extreem dun of volumineus persoon bent, moet je een fiets kiezen die aan je behoeften voldoet.
Het materiaal van het fietsframe:
We gaan onze fietsen niet elke avond inpakken en de volgende dag openmaken. We gebruiken ze zowel op de weg als op de met gras en modder bedekte bergtoppen. Dus, van zonnig tot regenachtig, ze zullen allerlei weersomstandigheden tegenkomen, dus koop een frame dat zowel sterk als duurzaam is.
Vouwbaarheid:
Hoewel de vouwbaarheid van een fiets geen belangrijke factor is, moet je als reiziger zeker op zoek gaan naar deze optie bij e-bikes. Vouwbare fietsen zijn gemakkelijk te vervoeren in transport.
Ze zijn ook gemakkelijk thuis op te bergen. Maar vouwbare fietsen zijn soms kleiner in formaat en bereik, dus je moet een verstandige keuze maken tussen een vouwbare en een niet-vouwbare fiets.
Kosten:
E-bikes zijn over het algemeen duurder dan gewone fietsen. De kosten van elektromotoren, sensoren en hun installatie zijn de reden hiervoor.
Een andere reden is hun grote vraag. Maar er zijn bepaalde dingen, zoals een fiets met gaspedaal is goedkoper dan een fiets met trapondersteuning. Ken de feiten en laat je niet oplichten door een verkoper.
Garantie:
Garantie is een belangrijk onderdeel van het product, wat je ook koopt. Het voordeel van aanspraak maken op garantie is dat als het product defect raakt voordat de garantie afloopt, de fabrikanten het gratis repareren of je reserveonderdelen leveren, zeker gratis.
Heroverweeg je doel voor het kopen van een e-bike:
E-bikes kunnen voor verschillende doeleinden worden gebruikt. Kinderen kunnen ermee spelen. Tieners kunnen er boodschappen mee doen. Jongeren kunnen met hen bergtoppen beklimmen of hun fietsvaardigheden oefenen.
Ouderen kunnen ze gebruiken om af te vallen. Niet alle doeleinden vereisen de ideale omstandigheden om te fietsen. Er kunnen compromissen worden gesloten over verschillende kenmerken die kunnen helpen om de prijs van de fiets te drukken.
Waar koop ik de beste e-bike met alle bovenstaande functies?
Oh, heb ik het je moeilijk gemaakt om alle kenmerken รฉรฉn voor รฉรฉn op te zoeken voor verschillende motoren van verschillende bedrijven? Je kunt ook onze fietsen bekijken. Dit zijn de beste opties om te voldoen aan de vereisten voor batterij, gewicht en prijs en om je de beste fiets te geven, afhankelijk van je doel. Haast je en bemachtig de beste exemplaren voordat ze opraken.